Fill 'N Flip tap

concept

Het hervullen van een hervulbare fles moet leuker. Door verschillende elementen kunnen gebruikers met of zonder de applicatie opscheppen met hun tap-gedrag en beloond worden voor het helpen aan een beter milieu.

Jaar

2017

Field

Concepting
UI & UX
Identity

Klant

Fictief:
Join the Pipe
Knowledge Mile

Tijd

40 uur

Fill 'N Flip case afbeelding

Ontworpen voor

studenten van de Amstelcampus die pet flessen aanschaffen. Dit zijn potentiële bezitters van een hervulbare fles. Zij maken gebruik van de tappunten rond de Amstelcampus en schaffen tijdens de pauzes pet flessen aan.

In samenwerking met

Andrei Motion, Sabine Geerlings en Damayanti Blankestijn. Als team hebben wij onderzoek gedaan naar het gedrag van de studenten en hun tap-gewoonten. In deze samenwerking ben ik als teamlid verantwoordelijk voor de visuele identiteit en interfaces van Fill ‘N Flip en haar bijbehorende uitingen.

Nederlands kraanwater is van wereldkwaliteit en veel goedkoper dan water dat je koopt in een flesje. Al die plastic flesjes hebben enorme impact op het milieu vanwege productie, transport en afvalverwerking. Aan ons de uitdaging om een oplossing te ontwikkelen bij een bestaand Join the Pipe tappunt, op een specifieke locatie waardoor de aanschaf van water in petflessen onder studenten van de Amstelcampus afneemt. Daarnaast wil de “investeerder” op basis van meetgegevens zien hoe goed de oplossing functioneert.

Fill 'N Flip Case detail
Fill 'N Flip Case detail
Fill 'N Flip Case detail
NEMO Sience Museum identity
Meer geselecteerde cases
Transavia verhalen website