NEMO Science

Museum identity

Een nieuwe visuele identiteit voor Nemo. Dit ontwerp moet alle activiteiten binnen in Nemo toegankelijk maken voor alle generaties. Deze identiteit moet de kernwaardes van NEMO vertalen.

Jaar

2018

Field

Concepting
UI & UX

Klant

Fictief: NEMO

Tijd

15 uur

Nemo case afbeelding

Ontworpen voor

NEMO Science Museum en haar bezoekers. Deze bezoekers variëren van jongeren tot volwassenen. De meerderheid van de bezoekers bestaat uit jongeren en gaan op onderzoek uit in het museum. Alle bezoekers moeten zich aangesproken voelen over een overkoepelende identiteit, die NEMO uitstraalt.

In samenwerking met

Damayanti Blankestijn, die mij hielp bij het field research afnemen. Hier hebben we gekeken naar de huidige identiteit en wat NEMO nu écht NEMO maakt, oftewel de kernwaarden van NEMO. Daarnaast zijn we samen door te brainstormen op een concept en systeem gekomen wat volgens ons de ondervonden kernwaarden vertaald.

NEMO Science Museum is hét museum voor jong en oud als het gaat om wetenschap Nemo maakt niet alleen wetenschappelijke onderwerpen op een interactieve manier begrijpelijk voor kinderen, maar via allerlei andere initiatieven. Om Nemo toegankelijk te maken voor alle generaties “wilde” het museum dat alle activiteiten”gebrand” zouden worden onder één overkoepelende identiteit: NEMO.

NEMO Case detail
IAM Core promotie posters
Meer geselecteerde cases
Fill 'N Flip tap concept